imieniny:

Wtorek 11 lutego 2020

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Nurze

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Nurze

ul. Łomżyńska 14, 07-322 Nur

(086) 2 774 106
KLUBCZTERECHŻYWIOŁÓW
data dodania: 09.05.2014

 

W drugim semestrze roku szkolnego 2013/2014  chętni uczniowie z klasy II zostali członkami Klubu Czterech Żywiołów.
Otrzymali legitymacje. Spotkania Klubu  odbywają się w czasie przerw lekcyjnych, a także po lekcjach /w miarę potrzeb/.

Klub Czterech Żywiołów jest realizowany metodą projektu.
Uczniowie  należący do klubu zbierają  w  legitymacji odpowiednią liczbę punktów oraz co najmniej cztery sprawności: wody, ognia, powietrza i ziemi. Uczniowie  sami  wybierają  takie wyzwania, którym są  w stanie sprostać. Zestaw proponowanych wyzwań jest obszerny, a zadania mają różne poziomy trudności. To od dziecka zależy, czy zadania mają być prostsze, ale będzie ich więcej, czy trudniejsze, ale – jedno lub dwa.  Zaproponowane klubowiczom zadania, wyprawy badawcze i eksperymenty naukowe mogą być przyczynkiem wielu wspaniałych rodzinnych przygód. Rodzice klubowicza otrzymali specjalne listy z prośbą o wspieranie małego przyrodnika w ich realizacji.

Na stronie   www.klubczterechzywiolow.pl  można znaleźć wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania Klubu, materiały potrzebne do realizacji zadań, dodatkowe instrukcje i podpowiedzi, a także gry multimedialne, za które uczeń także otrzymuje dodatkowe punkty. 

Poprzez uczestnictwo w tym projekcie / trwa już kilka tygodni /  dzieci odkrywają,  jak fascynujący jest świat przyrody, tuż za oknem lub całkiem niedaleko. Uświadamiają sobie,  jak ważna jest ich rola w opiece nad środowiskiem naturalnym.

Członkowie Klubu gromadzą wiedzę przy okazji wykonywania przeróżnych eksperymentów. Czasem trzeba poszperać w książkach, dowiedzieć się czegoś w Internecie, ale nigdy po to, by wyrecytować zdobytą wiedzę przed nauczycielem. Zawsze ta wiedza będzie służyła czemuś, np. wyrażeniu własnego zdania, przekonaniu innych,  nauczeniu się działania w grupie. Przeprowadzanie eksperymentów, projektowanie ulotek, fotografowanie, wykonywanie prac plastycznych, uprawianie własnych ogródków, śledzenie zwierząt, badanie zanieczyszczenia powietrza, badanie zapachów, tworzenie kolekcji przyrodniczych, a nawet gra na komputerze! To wszystko  prowadzi do kształtowania otwartości na nowe doświadczenia, nabywania wiedzy w trwały sposób, a przede wszystkim stworzenia atmosfery sprzyjającej  twórczemu  rozwiązywaniu problemów. Każde z dzieci ma okazję przekonać się, jak dużo może zdziałać osobiście, jak ważna jest własna inwencja.

Warto pielęgnować w dzieciach ciekawość świata, by w przyszłości przerodziła się w pragnienie zdobywania wiedzy.

Wychowawca klasy II

Anna Truszkowska

 

zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.